Taśmy i membrany paroszczelne i paroprzepuszczalne - co wiedzieć trzeba?
Otrzymałem pytania o zasadność stosowania membran EPDM i innych
membran: które od wewnątrz, a które od zewnątrz? Pytania powstały w oparciu o treści materiałów
reklamowych kilku producentów membran.
Pytania
wcale mnie nie dziwią, a świadczą o cennej cesze pytającego - dociekliwości. Dociekliwość jest cenną
cechą - szczególnie w technice, bo z definicji wyklucza branie czegokolwiek na wiarę. Dociekliwość
sprawia, że pytający chce zgłębić temat, a nie jak typowa ofiara marketingu ma coś stosować lub nie.
Jak wiemy, marketing występuje w dwóch wersjach: negatywny i pozytywny. Ten pierwszy zwykle jest
przekazywany drogą tzw. szeptaną, by nie narazić się na procesy sądowe o odszkodowania, zaś ten
drugi zawsze uwypukla zalety i ani słowa o wadach. Celem marketingu nie jest kogokolwiek nauczyć,
uzdrowić czy dbać o kieszeń klienta, lecz dbać o własne zyski czyli kieszeń swoją. Reszta się nie
liczy - liczy się tylko pozyskanie klienta, a ściślej pozyskanie jego pieniędzy. Dociekanie prawdy
jest groźne dla tworzących teksty marketingowe, bo wcześniej czy później ujawni się kłamstwo,
oszustwo i naginanie faktów.